Jeszcze do niedawna kioski informacyjne stanowiły swoistą nowinkę i implementowane były wyłącznie w przestrzeniach użytkowych i użyteczności publicznej charakteryzujących się wysokim stopniem innowacyjności. Pomimo ich wysokiej użyteczności oraz responsywności, były one przez znaczną część potencjalnych użytkowników unikane, jako że obawiali się oni nadmiernego skomplikowania oferowanych przez nie funkcji lub też uszkodzenia samego panelu na skutek obsługiwania go w sposób nieprawidłowy.
Na szczęście obawy te już dawno odeszły w niepamięć, jako że polskie społeczeństwo bardzo szybko przyzwyczajać się zaczęło do wprowadzanych w ilościach masowych nowinek technologicznych, które to dodatkowo okazywały się bardzo pomocne jeżeli chodzi o pozyskiwanie kluczowych niejednokrotnie informacji.
Gdzie obecnie wykorzystywane są tego typu urządzenia? Ich wachlarz zastosowań nie tylko jest wręcz przeogromny, ale także stale się poszerza, innowacyjni przedsiębiorcy nieprzerwanie bowiem znajdują dla nich nowe zastosowania. Pełnią one między innymi rolę elektronicznej informacji turystycznej, jak również stosowane są w dużych galeriach handlowych czy też w liniach metra, w przypadku których sprawdzają się one wręcz perfekcyjnie jeżeli chodzi o wyświetlanie map poglądowych oraz informacji ułatwiających odwiedzającemu dotarcie do pożądanego miejsca.
Niezwykle użytecznym oraz skutecznym rozwiązaniem okazało się także wprowadzenie kiosków informacyjnych w różnorakiej formie w sieciach restauracji czy też sklepach spożywczych. To właśnie dzięki ich zastosowaniu konsumenci mogą przed złożeniem zamówienia lub nabyciem produktu sprawdzić jego właściwości, zapoznać się z podanymi na ich temat danymi, jak również określić ich aktualną cenę. Nie tylko ułatwia to podjęcie decyzji zakupowej, ale także oszczędza czas sprzedawców lub kelnerów, którzy czas ten mogą wykorzystać na obsługę pozostałych klientów, którzy już zdecydowali jaki towar chcą zakupić lub jakie danie wybrać z karty menu.
Kioski informacyjne często pełnią także rolę biletomatów, które po wprowadzeniu niezbędnych informacji są w stanie wydrukować bilet wstępu do parku rozrywki, muzeum, skansenu, czy też innej atrakcji turystycznej. Eliminuje to konieczność zatrudniania dodatkowego pracownika, którego jedynym zadaniem było wydawanie oraz kontrolowanie posiadanych biletów. Nowoczesne kioski są najczęściej wyposażone nie tylko w drukarkę biletów, ale także czytniki kart magnetycznych i zbliżeniowych, skanery kodów kreskowych, czy w końcu moduł Wi-Fi pozwalających na ustanowienie połączenia z Internetem, dzięki czemu mogą one zostać wykorzystane do realizacji transakcji bezgotówkowych oraz sprawdzania wiarygodności biletów i kart wstępu wydrukowanych przez odwiedzających uprzednio we własnych domach po dokonania opłaty online poprzez platformę interaktywną danego obiektu. Wiele nowoczesnych kiosków obsługuje także co najmniej kilka najpopularniejszych języków, a więc nawet osoby przybywające do kraju z zagranicy nie będą miały choćby najmniejszego problemu z ich prawidłową obsługą!