Nowoczesny konsument jest w pełni przyzwyczajony do wszelkiej maści reklam oraz materiałów promocyjnych stosowanych w przestrzeniach publicznych, szczególnie jeżeli chodzi o ich formę tradycyjną.
Sprawia to, że niejednokrotnie przechodzi on obok takich treści zupełnie obojętnie, dodatkowo nie przyswajając prezentowanej mu informacji. Specjaliści do spraw promocji postanowili jednak ten stan rzeczy zmienić, a w znacznej mierze pomagają im w tym coraz bardziej zyskujące na popularności i przychylności odbiorców urządzenia jakimi są kioski multimedialne. Dlaczego są one traktowane przez potencjalnych klientów lepiej niż bilbordy, banery, czy też ulotki reklamowe?
Kiosk multimedialny to urządzenie, którego główną zaletą jest jego znaczna interaktywność. Nie ma w jego przypadku bowiem mowy o pasywnym odbiorze prezentowanego materiału, na przykład poprzez statyczne oglądanie wyświetlanego filmu czy też odczytywanie widocznej treści. Urządzenie to pozwala użytkownikowi przejąć pełną kontrolę nad tym, w jaki sposób będzie on zaznajamiał się z klipami wideo, nagraniami audio, prezentacjami multimedialnymi, czy też katalogami produktowymi.
Będą one mogły zostać w dowolnym momencie zatrzymane, odtworzone ponownie, czy też przewinięte, dzięki czemu dotarcie do kluczowych treści a także ich zapamiętanie będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Jak pokazują najnowsze badania, pozytywnie na konsumentów wpływa także fakt, iż użytkując kiosk interaktywny nie czują oni presji szybkiego podjęcia decyzji, która to może być nierozerwalnie powiązana z obcowaniem z drugim człowiekiem, na przykład asystentem klienta, doradcą, albo innym członkiem personelu zatrudnionym w danym przedsiębiorstwie.
Użytkownik kiosku może bez jakichkolwiek czynników rozpraszających czy stresujących zapoznawać się z pojawiającymi się informacjami, w razie potrzeby użyć wbudowanego trybu pomocy lub wyświetlania podpowiedzi, a następnie po podjęciu decyzji – wykorzystać takie urządzenie celem sfinalizowania transakcji, dokonania opłaty za wybraną usługę lub też złożenia zamówienia, które następnie realizowane będzie przez specjalistów.
Kiosk interaktywny może również okazać się absolutnie nieodzowny jeżeli chodzi o realizację procesu zakupowego, wchodzenie w interakcję z treściami promocyjnymi lub uzyskiwanie kluczowych informacji przez osoby zmagające się z różnej maści niepełnosprawnościami.
Dość powiedzieć, iż wiele tego typu urządzeń wyposażonych jest w specjalne oznaczenia przygotowane w języku Braille’a, co znacznie ułatwia korzystanie z dostępnych w ich ramach funkcji.
To jednak nie wszystko, jako że użytkownik może dostosować kąt nachylenia ekranu a także wysokość całego kiosku, natomiast jeśli okaże się to potrzebne – użyta może zostać pętla indukcyjna, znacznie ułatwiająca korzystanie z kiosku przez osoby, które niedosłyszą. Jak więc doskonale widać, ilość możliwości jakie oferuje ten wydawałoby się niepozorny sprzęt jest wręcz przeogromna – warto go zaimplementować jako nieodłączną część prowadzonej firmy, zakładu lub obiektu użyteczności publicznej!